Стратегiя розвитку
ЗАТВЕРДЖУЮ
Голова Солоницівської селищної ради
______________Андрій ЛИТВИНОВ
__________2023р.
ПОГОДЖУЮ
Начальник Відділу освіти,
культури, молоді та спорту
_____________Наталія ПЛОТНІК
_______2023р.
СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
Березівського закладу дошкільної освіти
ясел-садка комбінованого типу
«Берізка»
Солоницівської селищної ради
на 2023 -2028 рр.
СХВАЛЕНО
на засіданні педагогічної ради
(протокол № 1 від 31.08.2023 р.)
Голова педагогічної ради
Директор Березівського ЗДО «Берізка»
Солоницівської селищної ради
_____________ Інна ЛУК’ЯНЕНКО
ЗМІСТ
ВСТУП 3-6
ПАСПОРТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ 6-12
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ БЕРЕЗІВСЬКОГО ЗДО «БЕРІЗКА» 12-16
ЗАВДАННЯ, ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ, ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ:
Блок 1.
Формування іміджу сучасного закладу освіти 16-18
Блок 2
Освітнє середовище закладу вільне від будь-яких форм насильства та
булінгу 19
Блок 3
Соціально-психологічний супровід 20-22
Блок 4
Багатофункціональне, варіативне, доступне, безпечне,
предметно-просторове освітнє середовище 22-23
Блок 5
Розвивальне та мотивуюче до виховання освітнє середовище 23-25
Блок 6
Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти 25-26
Блок 7
Система педагогічної діяльності
Кадрове забезпечення закладу освіти 26-28
Блок 8
Постійне підвищення рівня професійної компетентності та
майстерності педагогічних працівників 28-29
Блок 9
Система управлінської діяльності
Стратегія і планування в ЗДО 29-31
РОЗВИТОК МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ 31-33
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ
РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ 33-34
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ 34
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 35-36
ВСТУП
Ваш кінцевий успіх буде визначатися тим,
наскільки ви здатні пронести свою мрію через всі випробування»
Орісон Суетт Марден
Становлення України як демократичної держави, входження її в єдиний європейський простір зумовлюють якісні зміни у стратегії розвитку національної системи дошкільної освіти, яка має бути вчасно адаптована до змін, що відбуваються в економіці та суспільстві.
Дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим ступенем у системі освіти, стартовою платформою особистісного розвитку дитини, має реагувати на сучасні соціокультурні запити, збагачувати знання дитини необхідною якісною інформацією, допомагати їй реалізувати свій природний потенціал, орієнтуватися на загальнолюдські та національні цінності.
Стратегія розвитку дошкільного навчального закладу визначає основні напрями, пріоритети, завдання та їх реалізацію засобами кадрової, соціальної політики, управлінням і фінансуванням, структурними і змістовними змінами в розвитку навчальної системи дошкільного навчального закладу.
Планування розвитку навчальної системи дошкільного закладу до 2029 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед дошкільним навчальним закладом в нових умовах.
Дошкільна освіта – це стратегічний ресурс для всебічного розвитку дитини та забезпечення її національних інтересів, а також зміцнення авторитету та іміджу закладу, де створені умови для самореалізації кожної особистості.
Визнання необхідності свідомого управління змінами, їх передбачення, регулювання, пристосування до зовнішніх умов прискорює процес оновлення діяльності в ЗДО. Тому питання суттєвих змін до деяких підходів до планування діяльності закладу освіти потребує значного корегування. Потребує оновлення навчальної бази закладу, поширення використання інтерактивних форм впливу на педагогічний процес; організація навчання дітей за методиками та технологіями, які активізують розумову діяльність і творчо організовують освітній простір.
На сучасному етапі плідна співпраця усіх учасників освітнього процесу набуває найактуальнішого змісту, насамперед по створенню та оптимізації гармонійного розвивального середовища для дорослих і дітей.
Стратегія забезпечення якості освітньої діяльності закладу дошкільної освіти визначає стратегічні пріоритети розвитку установи, започатковує організаційні шляхи її реалізації, обґрунтовує ресурсні потреби. Вона скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
Програма спрямована у площину цінностей особистісного розвитку, варіативності і відкритості дошкільного закладу, зумовлює модернізацію факторів, від яких залежить якість навчально-виховного процесу, зміст, методи, форми навчання і виховання, система контролю і оцінювання, управлінські рішення, взаємовідповідальність учасників освітнього процесу.
Стратегія розвитку є управлінським документом, який визначає стратегічні пріоритети розвитку закладу, започатковує організаційні шляхи її реалізації, скеровує учасників освітнього процесу до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства та держави на засадах європейських вимірів якості освіти.
МІСІЯ | Створення умов для забезпечення в закладі якісної, сучасної, індивідуально орієнтованої системи освіти відповідно до вимог в суспільстві, запитів особистості й потреб держави; забезпечення ефективного управління розвитком дошкільного навчального закладу. |
ВІЗІЯ | Територія успіху:
|
ЦІННОСТІ |
|
МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ | забезпечити створення умов для– реалізації сучасної, доступної та якісної системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави;– фізичного, інтелектуального, психологічного, духовного, соціального становлення особистості. |
ПРОВІДНА ІДЕЯ ЗАКЛАДУ | створення умов для якісного надання освітніх послуг; формування у вихованців необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі;закріплення навичок моральності дітей дошкільного віку у практичному житті. |
ПАСПОРТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ
Повна назва закладу | Березівський заклад дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу «Берізка» Солоницівської селищної ради | |
Юридична адреса закладу | 62363 Харківська область Харківський район с.Березівське, вулиця Паркова 4 | |
E-mail: | E-mail: dnz-berizka-bmv-2006@ukr.net | |
Розробники Стратегії розвитку | Адміністрація закладу:директор Інна ЛУК’ЯНЕНКОвихователі ЗДО – Світлана ЗОЗУЛЯ Людмила ДРОЗД Ірина ТЕРЕНТЬЄВАсестра медична Тетяна ГОЛОВКО., | |
Виконавці розроблення змісту Стратегії розвитку | Адміністрація закладу, педагогічний колектив, батьківська спільнота, соціальні партнери | |
Структура Стратегії розвитку | 1.Паспорт Стратегії.2. Інформаційна довідка.3.Концепція розвитку дошкільного навчального закладу.4.Сильні та слабкі сторони потенціалу розвитку закладу.5.Можливості потенціалу розвитку.6.Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти закладу.7. Завдання, пріоритетні напрямки, шляхи реалізації Стратегії розвитку.8.Фінансове забезпечення.9.Очікуванні результати реалізації Стратегії розвитку.10. Прикінцеві положення. | |
Підстава для розробки Стратегії розвитку |
| |
Мета Стратегії розвитку |
| |
Завдання Стратегії розвитку |
| |
Термін реалізації Стратегії розвитку | 2023-2028 рр. | |
Етапи Стратегії розвитку | Організаційно-проектувальний етап – серпень 2023 року:
| |
Ресурсне забезпечення реалізації планування | Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів (благодійних внесків депутатів селищної ради, громадськості тощо); підвищення ефективності використання бюджетних коштів. Підвищення кваліфікаційного рівня керівництва та педагогічних працівників закладу освіти. Підвищення ефективності використання бюджетних і позабюджетних коштів. | |
Очікувані результати | Забезпечення гідних умов для здобуття якісної, сучасної, системи освіти відповідно до вимог суспільства, запитів особистості й потреб держави. Підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників. Створення позитивного іміджу ЗДО в соціумі.Підвищення її конкурентоздатності. | |
Показники ефективності планування | Збільшення позитивного іміджу закладу освіти та конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг; Розширення ділових партнерських зв’язків. | |
Контроль, корекція й оцінювання планування | Системний моніторинг реалізації Стратегії розвитку закладу. Участь батьків, громадськості в оцінюванні якості освітніх послуг. | |
Принципи роботи за Стратегією розвитку |
| |
І. Інформаційна довідка1.1. Зовнішнє середовище | ||
Інформація про засновника | Солоницівська селищна рада | |
Тип та форма власності | Ясла-садок комбінованого типу, комунальна форма власності | |
Нормативна база | Конституція України від 28.06.1996 №254к/96-ВР.Закони України:
| |
Статус | Має статус закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу для дітей віком від двух до шести (семи) років. Чинний Статут Березівського закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу «Берізка» Солоницівської селищної ради затверджений рішенням Солониців- ської селищної ради VIIІ скликання від 15.04.2021 № 20 | |
Режим роботи | Заклад працює за п’ятиденним режимом роботиз 7.00 до 17.30 години, вихідні дні-субота та неділя, святкові дні. | |
Проектна потужність, мережа закладу | Проектна потужність – 90 місця;Функціонує 5 груп:
| |
Загальна характеристика ЗДО | Здатність працівників закладу до постійного самовдосконалення:– прозорість – відкритість та загальнодоступність ресурсів з інформацією про діяльність закладу дошкільної освіти.– мобільність і гнучкість – здатність бути адаптивною до освітніх потреб, батьків, громадських інститутів, ринку праці та освітніх послуг;– інноваційність – спрямованість на пошук нових шляхів і засобів вирішення проблем, які виникають у зовнішньому соціумі, і внутрішніх – у самому закладі. | |
Кадровий паспорт | Педагогічний, технічний склад працівників – 20 осіб.Педагогічні кадри – 8 осіб, обслуговуючий персонал – 12 особи. Вихователі – 8 осіб.Спеціалісти:інструктор з фізкультури -0 ( вакансія)керівники музичні – 0 ( вакансія)практичний психолог- 0 ( вакансія) | |
Порядокуправління реалізацією Стратегії розвитку | Управління і коректування Стратегії розвитку здійснюється Радою ЗДО | |
Результати реалізації завдань Стратегії розвитку дошкільного навчального закладу | Форма – звіт директора про результати виконання Стратегії розвитку. Системний моніторинг реалізації Програми; Участь батьків і громадськості у незалежному оцінюванні якості освіти. |
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ БЕРЕЗІВСЬКОГО ЗДО «БЕРІЗКА»
Планування розвитку закладу до 2028 року зумовлено необхідністю кардинальних змін, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності закладу освіти, вирішення стратегічних завдань, що стоять перед колективом закладу в нових економічних і соціокультурних умовах.
Глибоке реформування дошкільного виховання, стратегічним завданням якого є створення належних соціально-економічних та морально-психологічних умов для повноцінного життя дитини, оптимального її розвитку й виховання, зміцнення здоров’я шляхом оновлення змісту, форм і методів виховання і розвитку дітей дошкільного віку є нагальною потребою сьогодення. У пошуках нової системи виховання на перший план висуваються гуманістичні ідеї та орієнтири, що ґрунтуються на повазі до особистості дитини, турботи про її розвиток.
Такий підхід передбачає визнання кожного вихованця як унікальної особистості, його прав, ставлення до нього як до суб’єкта власного розвитку, опору у його вихованні на сукупність знань про людину та високий професіоналізм.
Програма передбачає забезпечення реалізації права кожної дитини на доступність і безоплатність дошкільної освіти, повноцінний фізичний, інтелектуальний, моральний, естетичний і соціальний її розвиток, формування передумов навчальної діяльності.
Ця програма розвитку є системою дошкільної освіти, віддзеркалюючи соціально-економічні запити батьків в ситуації високого динамізму змін у суспільстві, глобалізаційних процесів, інтенсивного зростання високотехнологічних комунікацій і виробництв, кризових явищ, що гостро позначаються на якості життя населення селища, перебуває у стані постійного пошуку шляхів актуального, прогнозованого, випереджувального реагування.
Дана Програма розвитку має на меті втілення державної освітньої політики, забезпечення конституційних гарантій дітям на здобуття якісної дошкільної освіти, орієнтування на визначення пріоритету розвитку дошкільника як особистості, оновлення педагогічного процесу учасниками якого є батьки, педагоги та діти; визначення стратегії діяльності ЗДО як сучасного дошкільного закладу, у якому виховання та навчання наповнено гуманістичним змістом, зорієнтованим на безпосередній розвиток особистості дитини та її успішну соціалізацію, створення нової моделі освітнього процесу на основі особистісно-зорієнтованого підходу, створення умов для максимального охоплення дітей дошкільною освітою; надання батькам більш доступних, різноманітних і якісних освітніх послуг; налагодження тісних зв’язків між дошкільною і початковою ланками освіти з метою підготовки дітей до навчання.
Сильні сторони потенціалу розвитку ЗДО:
- достатній інноваційний потенціал педагогів ЗДО, проведення на базі закладу різноманітних заходів для педагогів і керівних кадрів освіти;
- сприятливий психологічний клімат в закладі;
- використання інноваційних технологій;
- позитивна репутація та імідж в соціумі, наявність професійних нагород педагогів;
- обмін передового педагогічного з колегами, участь у роботі творчих (робочих) груп);
- широкий спектр надаваних безкоштовних послуг (освітні, оздоровчі, консультаційні);
- різноманітність ділових і творчих зв’язків з організаціями, закладами та установами міста;
- результативність участі вихованців і працівників закладу в заходах різного рівня;
- затребуваність та задоволеність пропонованими послугами батьками закладу.
Слабкі сторони потенціалу розвитку закладу:
- недостатня трансляція передового педагогічного досвіду, а саме публікацій досвіду роботи працівників дошкільного навчального закладу у педагогічних виданнях;
- збільшення кількості дітей з мовленнєвими порушеннями в розвитку;
- недостатній рівень фінансування дошкільного навчального закладу для забезпечення якісного освітнього процесу.
Можливості потенціалу розвитку закладу:
- залучення уваги суспільства та органів державної влади до проблем дошкільного навчального закладу та дошкільної освіти;
- збереження і розвиток системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
- удосконалення системи управління закладом по забезпеченню позитивної оцінки на динамічні зміни та потреби суспільства;
- підвищення конкурентоспроможності та результативності діяльності закладу, обумовлене поліпшенням якості освітньо-виховного процесу та зростанням професійної майстерності педагогів;
- пошук педагогічних ідей щодо оновлення змісту дошкільної освіти.
- необхідність збереження досягнутого рівня якості освіти та виховання, існуючої динаміки інноваційного розвитку за рахунок актуалізації внутрішнього потенціалу освітнього закладу.
- збільшення кількості інноваційно-активних технологій і авторських розробок і включення їх в освітній процес.
- стимулювання праці педагогів, які впроваджують інноваційні програми дошкільної освіти.
- мінімізація плинності персоналу та запобігання відтоку перспективних педагогічних кадрів.
- формування і підготовка кадрового резерву.-
- розширення можливостей професійної самореалізації.
Визначення компонентів внутрішньої системи забезпечення якості
освітньої діяльності та якості освіти закладу:
Для виконання завдань, визначених стратегією розвитку, визначено чотири
основних напрямів розвитку, що відображені у розділах:
І. Формування іміджу сучасного закладу освіти:
- комфорт та безпечні умови;
- освітнє середовище закладу освіти вільне від будь-яких форм насильства та
- дискримінації;
- інклюзивне, корекційне, розвивальне та мотивуюче до навчання освітнє
- середовище;
ІІ. Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти(моніторинг);
ІІІ. Система педагогічної діяльності:
- кадрове забезпечення закладу освіти;
- підвищення рівня компетенції;
IV. Система управлінської діяльності:
- стратегія і планування в дошкільному навчальному закладі;
Очікувані результати виконання Стратегії:
- формування довіри суспільства до дошкільного навчального закладу;
- створення соціально сприятливих умов для здобуття якісної дошкільної освіти;
- сформоване свідоме ставлення дітей до власного здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності; підвищення рівня фізкультурно-оздоровчої роботи в закладі;
- сформований морально-духовний розвиток дитини, ціннісне ставлення до природи, культури, людей, власного «Я»; здатність приймати самостійні рішення, здійснювати свідомі вибори, самовизначатися, проявляти свій потенціал;
- забезпечення умов постійного зростання та самореалізації педагогів;
- запобігання проявам дискримінації, булінгу;
- раціональне використання освітніх інновації, ідей передового досвіду та розробка власних педагогічних технологій, що сприятиме підвищенню якості освітнього процесу;
- створення сприятливих умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних кадрів;
- покращення матеріально-технічної бази дошкільного закладу;
- висока результативність надання освітніх послуг;
- забезпечення активної участі громадськості, батьків у формуванні освітньої політики закладу.
ЗАВДАННЯ, ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ, ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ
Блок1.
Формування іміджу сучасного закладу освіти.
Забезпечення комфортних та безпечних умов навчання та праці:
- провести роботу щодо осучаснення дизайну освітнього середовища закладу освіти,
- таким що дозволяє максимально ефективно використовувати приміщення та
- територію закладу в освітньому процесі;
- створити безпечні умови для перебування вихованців та працівників в
закладі дошкільної освіти;
- здійснювати роботу щодо профілактики та запобіганню дитячого травматизму;
- навчати дітей правилам та нормам безпечної поведінки у довкіллі;
- дотримуватись вимог санітарно-гігієнічних правил і норм;
- забезпечити умови для здорового харчування;
- створювати умови для безпечного використання мережі Інтернет.
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1 | Створити належні санітарно-гігієнічні умови в ЗДО для безпечного перебування дітей. | Постійно | Педагогічніпрацівники |
2 | Забезпечити розробку і виконання закладом освіти комплексу заходів з охорони праці та правил безпеки | Щорічно | Директор |
3 | Проводити інструктаж з працівників з охорони праці та безпеки життєдіяльності дітей | 1 раз в квартал | Заступник директора згосподарської роботи |
4 | Проходити навчання відповідальній особі за технічний стан та експлуатацію теплового господарства | Щорічно | Заступник директора згосподарської роботи |
5 | Контроль за вчасною перевіркою захисного заземлення, опору ізоляції, засобів індивідуального захисту | Щорічно | Заступник директора згосподарської роботи |
6 | Контролювати і своєчасно усувати недоліки у роботі протипожежної і охоронної сигналізації | Постійно | Заступник директора згосподарської роботи |
8 | Контроль за вчасною перевіркою блискавкозахисту | Постійно | Заступник директора згосподарської роботи |
8 | Щорічно проводити повірку, перезарядку засобів пожежогасіння | Щорічно | Заступник директора згосподарської роботи |
9 | Здійснювати вчасну санітарно-технічну розчистку зелених насаджень та зрізування аварійних дерев | Уразі потреби | Заступник директора згосподарської роботи |
10 | Проводити профілактичні бесіди з працівниками дошкільного закладу з безпеки життєдіяльності. | Постійно | Директор |
11 | Проводити атестацію робочих місць за шкідливими умовами праці | 1 раз на п’ять років | Директор |
12 | Забезпечити проведення планових медичних профілактичних оглядів працівників закладу згідно з графіком | Згідно з графіком | Сестри медичні старші |
13 | Проводити тематичні тижні знань безпеки життєдіяльності та безпеки дитини | Відповідно до річного плану | Педагогічніпрацівники |
14 | Працювати над створенням здоров’язбережувального середо- вища в групових приміщеннях, майданчиках в закладі дошкільної освіти. | Відповідно до річного плану | Педагогічніпрацівники |
Очікувальні результати:
- створення моделі сучасного закладудошкільної освітина принципах дитиноцентризма;
- створення сучасного освітнього середовища з опорою на особистісно орієнтовану модель виховання.
Блок 2
Освітнє середовище закладу вільне від будь-яких форм насильства
та булінгу
Мета: створення психологічно-комфортного середовища для вихованців, їхніх батьків,педагогічних працівників та організація освітнього процесу
на принципах партнерства, взаємодії та не дискримінації.
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
Організовувати роботу психологічної служби для учасників освітнього процессу щодо недопущення булінгу, іншого насильства | 2023-2028 | Педагогічніпрацівники | |
Оприлюднювати правила поведінки учасників освітнього процесу,що забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності,прав і свобод людини | 2023-2028 | Всі учасникиосвітньогопроцесу | |
Взаємодіяти з органами та службами щодо захисту прав дітей із запобіган- ня булінгу, іншому насильству | 2023-2028 | ДиректорПедагогічніпрацівники |
Очікувальні результати:
- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.
- вчасне виявлення та попередження булінгу в закладі освіти.
Блок 3
Соціально-психологічний супровід
Мета: повноцінний особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я, створення розвивального, мотивуючого до навчання освітнього середовища та забезпечення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.
Завдання:
- забезпечити доступність здобуття дошкільної освіти;
- створити умови для підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
- сприяти збереженню та зміцненню фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;
- підвищити ефективність діяльності педагогів шляхом використання соціально-педагогічних та психологічних технологій;
- забезпечити якісний психологічний супровід процесу навчання та виховання дітей;
- орієнтувати роботу педагогів на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей.
Пріоритети:
- побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму;
- розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання.
№ | Зміст заходів | Термін | Виконавець |
1. | Забезпечити реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов`язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п`ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до ЗДО відповідно до «Загальнодержавної електронної реєстрації дітей». | 2023-2028 | Всі учасники освітнього процесу |
2. | Створити належні умови для обов’язкового здобуття дітьми 5-річного віку дошкільної освіти. | 2023-2028 | Директор ЗДО,завгосп |
3. | Впровадження інклюзивної освіти заклад освіти. Розвивати зв’язок з родинами освітнього вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час навчання. | 2023-2028 | Всі учасники освітнього процесу |
4. | Забезпечити умови ефективної реалізації оновленого Базового компонента дошкільної освіти. | 202-2028 | Всі учасники освітнього процесу |
5. | Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології. | 2023-2028 | Педагоги |
6. | Впроваджувати в педагогічний процес здоров’язберігаючі технології та соціально-оздоровчі проекти. | 2023-2028 | Педагоги |
7. | Забезпечувати належний стан медичного обслуговування дітей. | 2023-2028 | Директор ЗДО,Медична сестра старша |
8. | Оновити систему оздоровчих заходів, які проводяться в умовах ЗДО. | 2023-2028 | Директор ЗДО |
9. | Забезпечити раціональне, збалансоване харчування дітей з дотриманням натуральних норм харчування та врахуванням віку та типу групи. | 2023-2028 | Медична сестра старша |
10. | Здійснювати контроль за якістю харчування та медичного обслуговування дітей різних вікових категорій, відповідно до потреб розвитку. | 2023-2028 | Директор ЗДОМедична сестра старша |
11. | Забезпечити харчування дітей пільгових категорій. | 2023-2028 | Директор ЗДО,вихователь-методист |
Блок 4
Багатофункціональне, варіативне, доступне,безпечне предметно- просторове освітнє середовище.
Мета:
- забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
- створеннякомплексу психолого-педагогіних, матеріально-технічних, санітарно-гігієнічних, естетичних умов, що забезпечують організацію життя дітей впредметно-просторовому освітньому середовищі;
- забезпечення відповідності освітнього середовища віковим і пізнавальним потребам дітей з врахуванням їхніх інтересів, потреб, освітніх завдань;
- врахування функціональності, взаємодіі, насиченості, гармонізації, комунікативності, доступності предметно-просторового освітнього середовища;
- забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1 | Проводити комплексневивченнята оцінювання стану організації предметно-просторового середовища в ЗДО | 2023-2028 роки | Директор |
2 | Здійснювати роботу щодо візуалізації структури простору закладу | 2023-2028 роки | Директор |
3 | Визначати основні виміри середовища, приорітетні основні технології навчання та взаємодії | 2023-2028 роки | Директор |
4 | Проєктувати, створювати середови-ще, яке мотивує, активізує дітей, сприяючи збереженню їхнього здоров’я та гармонійного розвитку | 2023-2028 роки | Педагогічніпрацівники |
Очікувальні результати:
- створення предметно-просторового середовища змістовно-насиченим, готовим до трансформації; багатофункціональним; варіативним; доступним; безпечним.
- створення універсального дизайну у закладі як стратегії, спрямованої на те, щоб проектування і компоненти будь-якого середовища, виробів, комунікації, інформаційних технологій чи послуг були однаково доступні чи зрозумілі всім та відповідали вимогам спільного користування.
Блок 5
Розвивальне та мотивуюче до виховання освітнє середовище
Мета:
- забезпечення доступності здобуття дошкільної освіти;
- забезпечення підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
- збереження, зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з
раннього віку;
- формування свідомого ставлення до власного здоров’я;
- урізноманітнення форм спільної роботи з батьками.
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1. | Забезпечувати реалізацію Закону України «Продошкільну освіту» у частині забезпеченняобов’язковості здобуття дошкільної освіти дітьмип’ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до закладу освіти відповідно до «Загальнодержавноїелектронної реєстрації дітей». | 2023-2028 | Учасникиосвітнього процесу |
2 | Створити належні умови для обов’язкового здобуття дітьми 5-річного віку дошкільної освіти. | 2023-2028 | Директор |
3 | Забезпечувати системну організаційно-методичну тароз’яснювальну роботу серед працівників щодо забезпечення права на освіту дітям з особливимипотребами. | 2023-2028 | Директор |
4 | Підтримувати зв’язки з інклюзивно-ресурсним центром, залучаючи його фахівців до проведення консультаційпедагогів закладу для надання якісного психолого-педагогічного супроводу дітей в освітньому процесі. | 2023-2028 | Директор |
5 | Забезпечити умови ефективної реалізації Базового компоненту дошкільної освіти | 2023-2028 | Директор |
6 | Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології. | 2023-2028 | Директор |
7 | Здійснювати контроль за якістю харчування та медичного обслуговування дітей різних вікових категорій, відповідно до потреб розвитку. | 2023-2028 | Сестра медична |
8 | Забезпечити харчування дітям пільгових категорій. | 2023-2028 | Сестра медична |
9 | Забезпечувати раціональне, збалансоване харчуваннядітей в дошкільному закладі з дотриманням натуральних норм харчування та врахування віку | 2023-2028 | Сестра медична |
Очікувальні результати:
Створення безпечного освітнього середовища в ЗДО, яке забезпечить визнання того, що заклад сучасний, комфортний, красивий, затишний, доступний, дієвий.
Блок 6
Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти
Мета: застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне
відстеження та коригування результатів навчання та виховання дітей.
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1 | Здійснювати аналіз результатів і динаміки навчальних досягнень вихованців | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
2 | Оцінювати навчальні досягнення вихованців з метою виявлення творчих та обдарованих дітей | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
3 | Аналізувати рівні розвитку компетенцій дітей відповідно до Базового компонента дошкільної освіти | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
4 | Проводити обстеження дітей, які не відвідували заклад, відповідно до результатів спланувати індивідуальну роботу з ними; | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
5 | Спрямувати освітній процес на досягнення соціально-закріпленого результату (заданої норми, вимог до розвиненості, навченості та вихованості дитини). | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
6 | Забезпечити виконання вимог до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відповідно до освітніх ліній та різних видів активностей. | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
7 | Систематично реалізовувати сплановану індивідуальну роботу з дітьми, застосовувати до них більш диференційований підхід. | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
Очікувальні результати: забезпечення систематичне відстеження та коригування результатів навчання та виховання дітей.
Блок 7
Система педагогічної діяльності
Кадрове забезпечення закладу освіти
Мета:
- оптимізація кадрового забезпечення навчального закладу;
- оновлення змісту і форм професійної діяльності педагогічних працівників;
- підготовка та підтримка компетентного педагога;
- оцінювання професійної діяльності педагогів під час атестаційного та міжатестаційного періоду;
№з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1 | Формувати штат закладу, залучаючи кваліфікованих педаго- гічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми | 2023-2028 | Директор |
2 | Забезпечити достатній рівень володіння педагогічним працівни-ками інноваційних технологій та впровадження їх в освітній процес. | 2023-2028 | Директор |
3 | Здійснювати атестацію педагогіч- них працівників відповідно до Типового положення про атестацію. | 2023-2028 | Члени атестаційної комісії |
4 | Використовувати педагогічними працівниками новітніх освітніх технологій та форм організаціїосвітнього процесу | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
5 | Брати участь у заходах фахової майстерності серед педагогічних працівників дошкільних закладів | 2023-2028 | Директор, вихователи |
6 | Забезпечувати обов’язкове проход-ження педагогічними працівниками закладу курсової підготовки відповідно до перспективного плану. | 2023-2028 | Директор |
7 | Мотивувати працівників до якісної роботи, через систему матері-ального та морального заохочення, утому числі педагогічних праців-ників до саморозвитку, здійснення методичної, інноваційної, дослідно-експериментальної роботи | 2023-2028 | Директо |
Очікувані результати:
- підвищення педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи;
- вдосконалення педагогічної майстерності педагогів.
Блок 8
Постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників.
Мета:
- створення сприятливих умов для підвищення професійного рівня, педагогічної
- майстерності, творчої ініціативи та самовдосконалення педагогічних
- працівників;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам щодо організації
- освітньої роботи з дошкільниками;
- навчально-методичне забезпечення освітнього процесу в дошкільному
закладі;
- впровадження інноваційних методик, технологій, програм в практику роботи з метою забезпечення ефективності освітнього процессу.
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1 | Впроваджувати систему мето-дичних заходів, спрямованих на розвиток професійної компе-тентності, творчих можливостей педагога. | 2023-2028 | Директор, педагогічніпрацівники |
2 | Створювати умови для систе-матичного поповнення та вико- ристання педагогічними праців-никами закладу методичного фонду літератури, методичних матеріалів, інтернет-ресурсу. | 2023-2028 | Директор |
3 | Залучати педагогів до вивчення та впровадження інноваційних педагогічних технологій, мето-дик, програм. | 2023-2028 | Директор |
4 | Постійно оновлювати, відпо-відно до сучасних вимог, навчально-методичне забезпе-чення освітнього процесу. | 2023-2028 | Директор |
Очікувальні результати:
- стійка взаємодія між об’єктами освітнього процесу: дітьми, батьками, педагогами;
- формування нового педагогічного мислення, вільного від авторитаризму щодо батьків та дітей.
Блок 9
Система управлінської діяльності.
Стратегія і планування в ЗДО
Мета:
- створити та підтримувати атмосферу довіри, інформаційної прозорості,
- конструктивної співпраці між учасниками освітнього процесу та громадою;
- забезпечити розвиток та ефективність використання матеріально-технічної бази.
№ з/п | Зміст заходів | Термінвиконання | Виконавець |
1 | Здійснювати річне плану-вання та відстеження його результативності відповідно до Стратегії розвитку | 2023-2028 | Директор |
2 | Забезпечити відповідність змісту Стратегії розвитку особливостям, умовам, напрямам діяльності закладу, який спрямований на перспективність, підвищення якості освітньої діяльності | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
3 | Розподілити обов’язки та повноваження між адміні- страцією закладу для забезпечення ефективного управління закладом тавдосконалення якості освіт-ньої діяльності. | 2023-2028 | Директор |
4 | Створити психологічно- комфортне середовище, якезабезпечує конструктивне спілкування учасниківосвітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри | 2023-2028 | Усі учасникиосвітнього процесу |
5 | Забезпечити відповідність змісту Стратегії розвитку особливостям, умовам, напрямам діяльності закладу, який спрямований на перспективність, підвищення якості освітньої діяльності | 2023-2028 | Директор |
6 | Забезпечити організацію єдиного інформаційного простору | 2023-2028 | Директор |
7 | Сприяти дотриманню академічної доброчесності педагогічними працівниками | 2023-2028 | Директор |
8 | Створити умови для постійного підвищення кваліфікації педагогів з метою впровадженняінновацій в освітній процес | 2023-2028 | Директор |
9 | Оприлюднювати інформа-цію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах | 2023-2028 | Директор |
Очікувальні результати:
| |||
1 | Сприяти вирішенню питання щодо проведення ремонтних робіт приміщень пральні та придбання необхідного обладнання | 2023-2028 | Директор,Заступник директора згосподарської роботи |
2 | Проведення поточного ремонту усіх групових приміщень, кабінетів, коридорів. | 2023-2028 | |
3 | Провести благоустрій території: фарбування вулич-ного спортивного облад-нання, споруд на майдан-чиках, облаштування квітни-ків | 2023-2028 | |
4 | Проведенняревізії освітлення (заміна ламп, вимикачів, розеток, плафонів) | У разі потреби | |
5 | Осучаснення території ЗДО (ланшафтний дизайн, озеле-нення, нестрандартне обла-днання) | 2023-2028 р.р. | |
6 | Порушити питання перед відділом освіти стосовно проведення утеплення фасаду –харчоблоку ЗДО | 2023 р. | |
7 | Придбання комп’ютерної техніки | 2023 р. | |
8 | Забезпечення ЗДО дезинфі- куючі та миючими засобами | 2023-2028 р.р. | |
9 | Забезпечення працівників прибиральним інвентарем (лопати, граблі, віники, відра тощо) | У разі потреби | |
10 | Забезпечення медикаментами та канцтоварами | 2023-2028 р.р. |
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Педагоги, як учасники Статегії розвитку закладу дошкільної освіти, сприяють опануванню здобувачами освіти комплексу компетенцій дошкільника, забезпечують сприятливі умови для фізичного, інтелектуального, психологічного, духовного, соціального становлення особистості дітей дошкільного віку.
Реалізація Статегії розвитку ЗДО на основі сучасних педагогічних технологій освіти, на засадах компетентністного підходу має:
– забезпечити оновлення змісту якісної дошкільної освіти;
– розкрити можливості кожної дитини дошкільного віку, розвивати її здібності на основі партнерства між педагогами, дітьми, батьками;
– підвищити особисту відповідальність педагогів за результат наданих освітніх послуг;
– підвищити професійну майстерність педагогічних працівників шляхом атестації, сертифікації (виключно на добровільній основі);
– накопичити особистий педагогічний досвід (створення авторських програм, методичних розробок, посібників тощо);
– здійснити інформатизацію освітнього процесу;
– розширити форми здобуття дошкільної освіти та мережу гурткової роботи для здобувачів освіти;
– упровадити інноваційні методи формування ключових компетентностей дошкільників;
– сформувати автономію закладу дошкільної освіти (академічну, організаційну, кадрову);
– підвищити позитивний імідж та конкурентноздатність на ринку освітніх послуг;
– зорієнтувати учасників освітнього процесу на сталий розвиток та партнерські стосунки.
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
Виконання заходів щодо реалізації Стратегії передбачає як бюджетного, так і додаткового фінансування і буде реалізовано в ході статутної діяльності дошкільного навчального закладу. Завдання Стратегії розвитку буде реалізовано шляхом послідовного включення запланованих дій до щорічних планів роботи закладу.
Проміжні підсумки реалізації Стратегії проводитимуться щорічно, за підсумками моніторингових досліджень, на загальних зборах колективу з залученням батьків та громадськості (публічний звіт директора).
Загальні підсумки реалізації Стратегії будуть підведені у 2029 році шляхом публічного звіту колективу дошкільного навчального закладу про виконання Стратегії розвитку перед громадськістю та батьками, на сайтідошкільного навчального закладу.
Очікувальні результати:
- забезпечення ефективного управління закладом та вдосконалення якості освітньої діяльності;
- створення в ЗДО психологічно-комфортного середовища, яке забезпечує конструктивне спілкування учасників освітнього процесу та сприяє формуванню їх взаємної довіри;
- дотримання педагогічними працівниками академічної доброчесності;
- сформованість системи інформаційного забезпечення управління закладом дошкільної освіти відповідно до визначених умов.
Список використаної літератури:
1. Базовий компонент дошкільної освіти /Науковий керівник: Т.О.Піроженко, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України;Авт. кол-в:Піроженко Т.О., Байер О. М., Безсонова О.К. та ін. – режим доступу https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Ba zovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf , 2021.– 37 с.
2. Закон України «Про дошкільну освіту» // Освіта України. – 1001. – № 33. – 12 серпня.
3. Настільна книга керівника дошкільного навчального закладу. Частина 1 / упоряд.: Н.М. Курочка, Н.В.Омельяненко. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 248 с.
4. Настільна книга керівника дошкільного навчального закладу. Частина 2 / упоряд.: Н.М. Курочка, Н.В.Омельяненко. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 216 с.
5. Крутій К.Л. Управління дошкільним закладом: організація контролю та керівництва / К.Л.Крутій, Н.В.Маковецька. – 2-ге вид. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2003. – С. 24-28.
6. Романюк І.А. Аналіз, планування, контроль як функції управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу / І.А.Романюк. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – 280 с.
7. Богуш А., Гавриш Н., Котик Т. Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у дошкільних навчальних закладах. [Підручник для студентів вищих навчальних закладів факультетів дошкільної освіти]. – К.: Видавничий дім «Слово», 2010. – 304с.
8. Романюк І.А. План роботи закладу дошкільної освіти: принципи, структура, зміст. Крок за кроком до реального плану ефективних дій: метод.посіб. / І.А.Романюк. – Тернопіль: Мандрівець, 2019. – 136с.
9. Білан О.І. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» / О.І.Білан; за заг.ред. О.В.Низковської. – 256с.
В стратегії розвитку
Березівського закладу дошкільної освіти
ясел-садка комбінованого типу «Берізка»
Солоницівської селищної ради на 2023-2028 рр.
прошито і пронумеровано__________________аркушів
Директор Березівського ЗДО «Берізка» ________Інна ЛУК’ЯНЕНКО
31.08.2023р.